Tuesday 29 January 2013

Latihan Merentas Desa!

                                                               *ASSALAMUALAIKUM*




            Huh! hari ni hari yang palin anoyed lahh kan? ape bende tuu .. meh sini nak sharing dengan korang semua. Hari ni SMKDHTK ade lah nak buat latihan untuk Merentas Desa bagai ni --' 

           Habis aje pembelajaran dalam kelas pade pukul 2 petang. Lepas tu aku, Farahin dan Wanie pergi kantin untuk makan lahh. Aku nan deaorang pun pergi lah pesan makan , dan kami pun mengambil tempat masing - masing kat kantin tuu , sekali adik aku datang dengan wajah poyo nya :3 lalu amik kueyteow aku dannnnnn ngappp! ._. aku pun pandang dia dgn wajah yg tersangat blur! aku pun berat nak mengamuk mcm orang sawan kat situ , kesian kan adik? aku pun bagilah dia makan , sekali si baby lak datang - datang makan makanan aku. Nak dicepatkan citer adik ajak lah aku and baby same same lari nanti. Lagipun kami adik beradik satu rumah sukan iaitu BIRU name nya Muzaffar , kami semua gerak lah ke padang lepas loceng berbunyi tepat pukul 2.40. 
         Di pandang lak setiap rumah sukan kene buat panaskan badan semua tu , lepas tu duduk dengan matahari terase bagai terpacak betul betul di atas kepala semua orang. Aku dah rase macam nak terbakar tapi diam jelah . Si baby dah tutup muke tak tahan lahh tu , si adik asyik bercerita pasal si Izzul dia tu. Aishh! leceh betul dgn si adik tu. tak habis habis Izzul kesayangan dia tu. kut hensem ianya kan? lalu jugek nak tengok. Rase - rase memang nak kene cili kan mulut aku ni? -.-' 
       Sekali lepas dak lelaki dari form 1-6 blah dari padang tu , giliran dak pompuan , yang dulunya dak pompuan fom 1 , terdengar lah suara suara sumbang tak puas aty. Ehh! yang tak puas hati tu kenapa? kalau nak sgt copek lari , kaurang pergi lah menyamar jadi budak fom 1 tuu. Habis citer kan? toksah lahhh nak panaskan lagi suasana yg sedia ade. -.- Aku dan adikadik just diam. Farahin dan wanie diam je depan. aku malas nak kacau deoarang. muke semua dah macam cekodok tak masak! Sekali cikgu cina tuuu pun suruh kami gerak ke arah permulaan nak lari tuu dekat dengan kawasan SPBT. dak adik dan baby dahh ikut buntut akuu , aku yg suruh nanty tercarik - carik lak buntut aku dah hilang :3 Sesampainya kami semua depan cikgu Jamil. Dak adik dah senyum - senyum , fikir tak sabar lah kut nak lari. Baby diam , sekali kitaorang semua lariiiiiiii! sampai kat bawah bukit tuu dah benti. :3 dak adik dan kami kepenatan. nampak kan? betapa malasnya kami nak merentas desa. Sekali jumpa jejantas yg panjang tu . Kami pun naik , penat giler siot! nak dipendekkan citer rupanya 11km kitaorang kene lalui dan habiskan merentas desa tu. Masuk kawasan kubur lah , sawit lah , kampung lah , jalan raya lahhh .. rase macam nak terokai semua nya lah! -.- aku n adikadik just jalan jer sampai lah balik. penat kut! panas laktuh.. sekali si adik jatuh! kesian kaki dia sakit. aku seburuk buruk perangai ade lagi rase belas kat dia. aku pun tak jadi nak teruskan larian. Pegang dan jalan seiringan dengan adik adik tersayang. Tuu adik? ni baby lak maybe terlalu penat sampai dia dah rase nak pitam. 
          Aku dah panik! otak tak boleh nak berfungsi dgn baik. Aku pegang dia! aku kata sabar tau baby.. kau bayangkan kite nak dekat sampai. Adik lak kene sengat kut dgn tebuan ke binatang ke bende ntah! adoiii macam macam dugaan kami beradik. Aku lak terkehel betis. just sabar jelah --' aku berdoa moga allah cepatkan lahhhh mase tuu dan energy aku bagi aje lah kat adik adik. Aku dah buntu nak buat ape. Air lak dah habis sebelum nak mulekan larian. Tak ke gawat situasi mase tu?? sekali ternampak lahh warung tepi jalan. ramai budak budak SMKDHTK pergi berebut air! aku ingat nak beli air mineral untuk adikadik dan aku. Tapi dah habis! aku pun rembat lahh sebnyk yg boleh. Minum! lepas tuuuu teruskan lah jalan sampai lah kami ternampak jejantas tadi. Dan akhirnya sampai jugek dekat sekolah ku yg tercintooooo :') Finelly!! 

( aku byk ringkaskan .. tak tahu nak refresh balik! otak dah biol ) 



                                                            Sebelah aku tu dak baby. ;) 




                                                         dak adik ;) number dua selepas aku! 




                                                               Lencana SMKDHTK ;)


No comments:

Post a Comment