Thursday 5 November 2015

Rahsia Hati

No ones tak kan tahu perancangan Allah swt untuk makhluk yg diciptanya. Sejak Luh Mahfuz lagi sudah tertulis segala takdir kita dan jodoh bersama kita . tapi siapa yg dapat meneka semua tu . sebab hanya DIA seorang sahaja maha mengetahui . nak imbas ala ala throw back la kan kisah aku .

   Aku memang terkenal dgn sifat cepat jatuh cinta. nak dihitung EX entah yg keberapa tapi bukan nak cop diri aku ni playgirl atau apa yg difikiran org ttg aku. Asal family aku tahu dan especially la yg diatas tahu :') kalau nak dikirakan ramai jugak lelaki yg aku penah sayang cinta dan rindu . tapi ada jugak yg aku harap dia akan jadi calon suami aku . Tapi tetap jugak aku tepuk dahi sendiri ** sebab yg aku harap bukan yg allah pilih untuk aku :') sebab manusia mampu merancang tapi allah swt jugak yg menentukan :') pendek citer la.. berapa byk air mata aku tumpah kot sebab lelaki. hurgh --" pikir balik bodohnya aku. la sekarang baru sedar nak buat apa 'bisik hati kecik ni' dah terngadah baru nak sedar cepad kalau x entah bile nak sedar . ha ha ha :D
    Dulu mana nak pikir otak x matang lagi. tapi dah gatal nak bercinta macam org lain konon nak sweet mcm depa . oh girl ! sweet bukan dah confirm dia tu laki kau nanti right? :/ tapi nak kata jugak la semua tu adalah kenangan manis memang la 50% nya pahit kan. tapi bukan takde drama sweet yg akan buad hati melonjak riang dan tumbuh bunga setaman. Kah! orang kata tak kenal maka tak cinta :D dah kenal baru rasa benci meluat bla bla bla.. lelaki biasa lah? ada ok ada tak. ada baik ada pura baiknya kalah malaikat dan nabi punya baiknya tu. *kononlah*





haih ayat deep aku tunjuk untuk korang. betul apa kan si ayat bebel ni cipta ayat spt ni. memang kita penah alami. tak pernah taktahu la aku. aku penah sebab tu aku save. Tapi itulah bile kenang balik kisah dulu rindu nak kembali n terasa elok dijauhkan la. sebab takut nak rasa terluka itu. takut nak bengkak mata ala ala tgk drama hindustan. meleleh air mata dan hingus? eeeeiii if ada la feel macam tu sekalinya. Kah! bagi aku xperlu la nak macam tu bagai. nangis untuk luahkan apa yg hati kau pendam if bibir sukar nak luahkan then amik tisu lap sendiri dan cuba pikir jauh. tak guna kot nak bengkak kan mata demi org yg taktahu nak hargai diri kau. so stupid! jangan nak terlalu membuai perasaan itu. itu sebab skrg banyak kes bunuh diri sebab LOVE? grrr --'' tak sedar lelaki tgh bertepuk tangan tgk kaum hawa begitu lemah. yes semua org tahu kaum spt kita ni memang lahir dgn lemah lembut la. tapi perlu ke lembut bila lelaki buat kita mcm tu? tak perlu kot. plisss laa.. ramai kot lelaki yg lebih better diluar sana. bidadara allah swt pun handsome dan budi pekerti tgh teropong wanita yg baik, kan ada hadis or what penah kata n tulis
 ** PEREMPUAN YG BAIK UNTUK LELAKI YANG BAIK :) ** 
So nak dapat lelaki yg baik kenalah jadi yg terbaik. insha allah jodoh allah pilih nanti pun dikalangan org yg baik. doa senjata kita tau. berdoalah .. bukan berdoa untuk menghancurkan relay org like i say, ex kau dah bahagia dgn pilihan barunya. kau masih ade syg n sakit hati tengok keadaan ex kau dgn pompuan tu. dan mulalah sebab sayang la sangat kau hancurkan kebahagian ex kau. weh meh nak habaq bagi telinga kau fikiran dan hati kau x pekak n buta . dia dah bahagia ! tak perlu kau nak hancurkan sebab kebahagian kau sedia ada tunggu masa kau nak lihat dan menunggu. allah dah rencanakan yg terbaik untuk kau dan makhluk nya. even la kau bgitahu aku kau sayang susah nak carik penganti sepertinya n bla bla.. kau perlu redho. sebab jodoh kau tgh tggu kau wei! keep calm laaaaa. haiyaaa.. ceh ! konon emosi aku ni :'D 
just nak bagitahu semua org berhak bahagia x mustahil kau jugak berhak merasa bahagia itu. right? dunt cry like baby . oh kau dah matang dan besar ? pikir panjang jangan kau buad keje gila, pliss tak suke la sesama kau aku lemah sebab lelaki. itu namanya kau budak baru nak belajar erti hidup namanya . 
Sabar selagi kau mampu. Even sabar ade limitnya. kau perlu tambah kan limit selagi kau mampu. nescaya ganjaran allah bagi org sabar tu besar tau :') macam aku ni .. baru aku sedar ganjaran allah swt tu besar, now aku bahagia bukan sahaja disamping keluarga tetapi disamping org yg aku tunggu sejak dulu. even kisah aku lebih kurang mcm kisah novel :3 pilihan keluarga ahak! eh tak semestinya la pilihan org tua kau buruk tak elok. kau kene fikir positif. bukan mengikut hawa nafsu bila berfikir. memang setan tu asyik nak goda godam fikiran kau la. aq berdoalah bia la allah stay sahaja pada sekarang ni. tapi bak typing memula aku no one know's perancangan Allah swt untuk makhluk yg diciptanya. :) 

So last kau perlu kuat hadapinya, dan sentiasa menerima apa yg datang pada kau. dan tapis lah segala keburukkan. biarlah kau perolehi segala kebaikkan. ingat yg baik datang daripada allah swt dan yg buruk datang daripada diri kita sendiri. LIFE MUST BE GO ON !

No comments:

Post a Comment